Norsk Boxerklubbs Årsvinnerutstilling 5. juni 2016 på Ås

Les hele annonsen her

Utstillingen finner sted på Antrozoologisenteret, Drøbakveien 50, 1430 Ås

Tim Hutchings full presentasjon
finner dere på lenken her

Tim Hutchings

Kort presentasjon:
Jeg har dømt rasen siden 1988, og har hatt rett til å dele ut cert siden 1995. Jeg har dømt mer enn 50 ganger i 12 forskjellige land. Disse utstillingene inkluderer to ganger på spesialutstillingen til The British Boxer Club, den australske nasjonalutstillingen og på spesialutstillingen til den amerikanske boxerklubben. I 2013 hadde jeg æren av å dømme rasen på Crufts.

Etter en avstemning blant medlemmene i The British Boxer Club var jeg den første som fikk æren av å vinne premien til «beste dommer» under klubbens årlige prisutdeling, «BOSCARS». Jeg har vært sekretær i Cotswold Boxer Club og leder for det britiske avlsrådet.

Jeg er medeier og redaktør i tidsskriftet Boxer Quarterly som sendes ut til mer enn 25 land verden over. Jeg har også skrevet boken «The Complete Boxer», som ble gitt ut i 1998.

Siden 1998 har jeg tilbudt en forelesningsserie som heter «Boxer Masterclass» som jeg har holdt mange ganger både i Storbritannia og andre land. Innholdet er under kontinuerlig utvikling, men det dekker alle elementer av rasestandarden og gir deltakerne mulighet til å være med på å dømme «virtuelle» klasser. Jeg tror over 700 raseentusiaster har vært med på dette i løpet av de siste 15 årene.